Mein parvekkeella oli tänään ohjelmaa. Sinne lentää lehautti ihan valtaisa lintu ja se jäi möllöttämään partsin kaiteelle. Me kissat oltiin just lomapäivä viettävän Äipän kans lötköilees tos sohvalla, kun mä huomasin sen linnun. Säksätin sille ihan hirmuisesti ja sit huomas Veikkakii sen. Lintu oli iso ja musta ja se vaan tuijotti meitä siin parvekkeen kaiteella. Tuli nimittäin hirmuinen kiirus. Mä säntäsin ikkunan vieres olevalle kukkapöydälle ja siin saalistustohinas tippu parit kaktukset lattialle. Veikka ryntäs avustaan mua ja kaato jalkalampun loikatessaan roikkumaan kynsineen ikkunanpieleen. Se iso lintu vaan tuijotti meitä vaik kuin säksätettiin. Mä yritin selittää Äipälle, et sen tarttis avata partsin ovi, niin mä voisin sit järkätä meille lintupaistii päivälliseks. Äippä ei tajunnu. Se vaan mekasti niistä tippuneista kasviksista ja kaatuneesta lampusta.
Voi vitsi ku se lintu olikii iso. Siitä ois saatu broilerii piiitkäks aikaa. Veikka veikkaili, et se ois ollu korppipotka ei ku siis tarkotin, et korppikotka, niit on nähty aina Avaras luonnos ja muissa luonto-ohjelmissa. Äippä taasen arveli, et se oli naakka ja sano, et ei me oltas sitä kyl saatu mitenkää metsästettyy ku se oli nii iso. Höh. Törkeetä aliarvioimista. Siis iso tai ei , mut lintuhan se ny kummiskii oli ja kissat saalistaa tirpusii.
Ei saatu sit paistii, mut Äipälle sentää tuli tekemistä ku se joutu siivoo kukkamultii lattialta. Eipähä menny ihan makoiluks sen vapaapäivä. On se vaa hyvä, et me kissat järjestetää ohjelmaa sille.
Terveisin, Kissa-Valtonen

423967.jpg