Minä en enää jaksaisi olla nipotuksen, kyttäämisen ja pilkunviilauksen ammattilainen. En ole oikeasti yhtään semmoinen, päinvastoin olen ihan mukava ja leppoisa ihminen. Pitäisiköhän alkaa erikseen jokaiselle asiakkaalle selittämään, että ei minua ihmisenä kiinnosta pätkääkään miten olette jonkun lappusen tai lomakkeen täytellyt väärin vaan minulle maksetaan tästä kyttäämisestä. Että ihan turhaa te minua haukutte, haukkukaa laki ja asetukset.

Löytyisiköhän jostain sellainen mukava työ mihin ei kuuluisi ollenkaan asiakaskontakteja ja ei tarvitsisi ajatella yhtään? Voisin vaikka keitellä kahvia, kastella kukkasia, piirrellä kissoja ja pyöritellä numeroita. Numerot ovat mukavia. Ne eivät märise vaan tekevät hommansa hiljaa ja nöyrästi. Voisin lisäksi vaikka kerran parissa tunnissa painaa jotain nappia, niin kuin tyypit Lost-sarjassa tekevät. Se olisi mukavaa se.

Seuraavalle erikoisen kärttyiselle asiakkaalle alan murista. Näyttelen vain hampaita ja murisen. Toisaalta voisi mönkiä vaan työpöydän alle murjottaa-turjottamaan. Sen taidankin tehdä heti ruokatunnin jälkeen.

-väsähtänyt "kyttäävä natsi" Mörkönen-