256927.jpg

Kurr-nauskis taas kaikille kissoille!
On nää viikonloput sit vaa mukavii. Toi Ihmine on puuhaillu melkei koko päivä mei kaa. Tai kävi se aamul ulkoilees ja ei ottanu jostai syystä mua mukaansa. Vaik sanoin et iha hyvin voisin lähtee lenkkiseuraks, mut se vaa höpis jotai ettei jaksa käkkiä pihalla, kun mä nuuskuttelen. Ihmiset ei sit tajuu ulkoilun syvintä olemusta. Tarkoitushan ei ole kävellä viipottaa jotai tyhmää lenkkiä, vaan tutkii kaikkii just mielenkiintoisii nurkkii ja puskii sekä nuuhkia kiintoisii hajui.

PikkuVeikka tos kattoo silmät killillää töllöö. Sielt tulee joku elokuva, mis on kaikkii eläimii. Veikka o hypänny monta kertaa töllö eteen ja kurkkinu sen taakse, et mihin ne eläimet oikein hävis. Mä en kauheesti jaksa enää innostuu töllöstä. Pienenä ilahuin ku tuli yks kisuruokamainos, mis kissa kehräs ja juoksin aina kaiuttimen luo. Olin sillo viel nii hupsu, et luulin et siel on kissa. Sit mä katoin ain talousuutisii, kun siin ruudu alareunas pyörii noi pörssikurssit. Mä sit läppäilin tassuil ain semmosten yrityste kohal mihin mun mielest Ihmiste ois kandennu sijoittaa, mut lopetin sen kun eihä noi Ihmiset tajunnu mun sijoitusvihjeita. Ne vaa luuli, et mä niiku leikin sillä pörssikurssipalkilla. Oma vika sit, jos ei tuu rahaa.

Ihmine tos äske pohti, et pitäskö sen kuitenkii lähtee johonkii (sil oli joku meno jo peruuntunu ku sen ihmistuttava ei ollu saanu autoo käyntii), mut sit se totesi ettei jaksa kyl lähtee liukastelee autol vaan taitaa kokkailla jotain hyvää mieluummin. Alkaa ilmeisesti meitsin koulutus siitä et kissaseura on aina parasta seuraa mennä perille.
Tarttee varmaa mennä valvoo tota ruuanlaittoo kohta tonne kaapin päälle. Tos kuvaskii mä oon just valvontatehtävissäni halogeenisilmineni (Ihmisen huomautus: noin sitä käy kun syö liikaa kissanminttukarkkeja ;) siel kaapin pääl. Veikka ei tajuu valvomisen tärkeyttä. Se vaa pyörii Ihmise jalois keittiös, piipittää ja pirisee et se haluu maistiaisii. Kyl musta on paljo tyylikkäämpää ekaks valvoo toi ruuanlaitto ja sit saada oma osuus. Mut Veikka on kyl aika laps viäl, joten eiköhä se siitä kehity.
Oikein herkkurikasta lauantai-iltaa kaikille kissoille!
- Kissa-Valtone -