Kyllä nää sunnuntait vaa on sit mukavii. Noi Ihmiset kyl märisee aina, et niit alkaa ahistaa jossain vaihees tuleva maanantai. Mut me kissat ei semmosii mietitä.
Sunnuntaina yleensä Ihmiset on paljo kotona ja lekottelee paikoillaan ni ehtii ottaa kunnon päikkärit sylissä. Mekii ollaa sit Veikan kans tosi rauhallisii, ku on nii kivaa lötkötellä porukalla.
Yks hyvä juttu sunnuntaipäivissä on se, et Ihmiset tekee melkei aina jotain hyvää ruokaa. Sit mun pitää kiivetä kaapin päälle valvomaan ruuanlaittoo ja Veikka pyörii Ihmisten jaloissa, kun se haluis auttaa. Veikka on kova kolli tekee kotitöitä, vaik ei noi Ihmiset ain kauheesti sitä arvosta. Mut parasta siin ruokahärdellis on se, et me saahaa jotain herkkumaistiaisii. Tänää noi tekee kasvislasagnee ja me saatii nuolla vähäse sitä juustokastiketta. Hurr-hurr-hurr, kun olikii hyvää.
Kävin ton toisen Ihmisen kans parvekkeella ja siel oli tosi kylmä ja sitä valkosta hommaa, lumeks toi Ihmine sitä sano, oli taas ilmestyny sinne. Mua vähä paleli ja nostelin vuorotellen tassuja ylös maasta. Mut en mä sitä Ihmiselle sanonu, et oli kylmä. Sit en tietysti ois päässy ulos koko talvena.
Pitääkin vaatia Ihmisii lähtee taas joskus maalle "mummolaa" mei kans. Siel on kivaa, pääsee aina ulos oikei kunnolla tutkii kaikkee. Vaik toi Ihmine roikkuu kyl narun pääs ja ruikuttaa ettei se haluis kaikkii puskiin tutkimaa. Mut en mä anna sen häiritä. Siel on sisälläkii tosi kivaa, paljo ennemmi tilaa ku tääl kotona ja voi ottaa kunnon juoksuspurttei. Veikka ei oo viel siel käynykää. Ja sit ne Ihmiset siel on kans tosi kivoja. Mä olin kesällä siäl paljo hoidossa, kun noi mun Ihmiset oli jossain reissussa.
Hoitoihmiset oli tosi ymmärtäväisii, ne oli paljo mun kans ulkona ja sit sain joka ilta jotain herkkui. Hyvä mesta.
Mut nyt taas valvoo ruuanlaittoo, jatkankii joku päivä taas mun muistelmii.
Rentoo sunnuntaita vaa kaikille!

-Kissa Valtone-

PS. Se o Veika täs tere! Miekii vähä haluu kertoo taas. Kävin tekees puutarhahommii pitkästä aikaa, ja hitsi. Vesikitutusta siit tuli taas, vaik olin ihan vähä multane vaa. Ny Äippä teki sellasen kissaestee siihe kukaruukkuu. Aika hölmöö. Toine yritää auttaa ja sit joutuu pesule. YÄK! Olin taas iha märkä, mut Äitskä kuivas pyyheellä ja nuolin ite kovasti. Sit olin pitkä aikaa sylis lämittelees ja rupesha miuta taas huristuttaa. Muute tänää o ollu tosi kiva päivä. Mut mie meen kans autaa ruuanlaitos.

-PikkuVeikka-